onsdag 1. desember 2010

2STUD St.Olavs meninger om "DARLAH 2" og "PÅ FLUKT"

Hele klassen har nå lest boken og vi sitter igjen med mange forksjellige meninger om den. 

"Jeg synes boka var dritspennende. Jeg ble så redd så jeg ikke turte ikke seg meg selv i speilet etter jeg hadde lest ferdig!"

"Synes Darlah var litt langtråkig i førsten, men etter hvert så ble den veldig spennende og god"

"Selv om det skjer mange overjordiske og surrealistiske ting underveis, bruker Johan Harstad bilder, og tegninger som representerer månebasen og forteller historien som han har opplevd den selv og skaper et inntrykk av virkelighet."

"Jeg syns Darlah var kjempebra! Handlingen ga meg en følelse av redsel slik at man bare måtte lese videre når man var kommet en god vei i boka. Slutten, derimot, var litt i overkast av overreagering, den burde være mer spennende, mer gripende slik at man satt igjen med en god/vond følelse etter å ha lest slutten. Det var gankse enkelt og greit: "sånn var det, og sånn sluttet det." Ellers: superbra! :)"

"En av de bedre bøkene jeg har lest. Nervepirrende og intens med vanvittig bra handling!!"

"Jeg syntes boka var helt greit. Den var ganske langtråkig og jeg synes de dro den ”begynnelsen” / ”innledningen” for langt. Spenninga kom altså ganske sent, ikke før de dro til månen. Jeg synes dette ødela litt for boka, og den var ikke så spennende som alle andre sa."

Det har også kommet frem i diskusjoner at mange mente at boken var langtråkig i starten, men at det absolutt var nødvendig for å skape et bra bilde og for å få sympati for de enkelte personene i handlingen.

Vi kan konkludere i at Johan Harstad har skrevet en god ungdomssbok, og vi kan anbefale den for andre på vår alder.

See yah!
- Emilie, Ole-Andreas og Andrea St.Olav VGS

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar